Hari Ini Dan Semalam


Semalam (07 Jan 2012)
Hari yang sungguh memenatkan, busy sepanjang hari sehingga ke petang, petang pula pergi menghantar adik sepupu ke kolej. Herm, dapat lah melepaskan gian membawa my sweetheart jalan-jalan, dah lama pula rasanya tidak memandu my sweetheart tu. :)

Masa menghantar adik sepupu tu, tiba-tiba nostalgia lama terkeluar dari kotak minda ini. Teringat pula zaman-zaman tengah study dulu. Rindu yang amat pada zaman bersuka ria, sekarang ni macam kena lebih komited pada kerja, tidak boleh bersuka-ria sangat. Hermmmm..

Tetapi, bersyukur juga sebab diberi peluang menjalani satu peringkat demi peringkat kehidupan yang memberi seribu pengalaman dan kenangan yang berbeza. Alhamdulillah. Sesungguhnya tiada apa yang lebih berharga dari kenangan semalam, yang juga menjadi peringatan pada masa akan datang.


Hari Ini (08 Jan 2012)
Hari ini, bangun pagi saja, tiba-tiba "mood blues" a.k.a jiwang. Alahai, malas sungguh kalau mood ini datang. Mula la, bagi status bukan-bukan kat facebook. Entahlah, dapat aku rasakan, dalam banyak masalah, masalah percintaan la masalah yang paling payah aku nak handle sepanjang aku hidup ini. Masalah cinta jugalah selalu menjadi masalah utama aku. Pelik sungguh.

Walaupun seribu kali ku pujuk hati ini, kalau ada jodoh tidak kemana perginya, tetapi ia masih lagi menghantui kotak fikiran aku. Tidak pula kenal erti putus asa, atau tidak pula datang penyakit "M" pabila masalah cinta ini timbul. Pelik kan.

Mood Jiwang....:)

Comments

Popular posts from this blog

Perigi Hang Li Poh

Masjid Tanjung Kling

Peminat warna Ungu