Sahabat atau Cinta

Benarkah wujudnya persahabatan antara lelaki mahupun wanita?
Benarkah dibenarkan persahabatan lelaki mahupun wanita?
Mungkin pada dasarnya dibenarkan...tetapi bagaimana pula bila sudah berkahwin?
Tidak timbulkah perasaan cemburu dan tergugat pada diri pasangannya?

Aku tidak tahu...tetapi yang pasti persahabatan yang terjalin antara lelaki dan wanita yang terlalu akrab biasanya akan membibitkan perasaan cinta..
Itulah adalah aku....Sampai di suatu saat pabila si teruna sudah bertemu pasangannya...
Aku terpaksa mengalah dan beralah...
Sudah berkali-kali benda ini terjadi...Mungkin disebabkan aku terlampau taksub pada satu perumpamaan ini
"Mencintai Tak Semestinya Memiliki"

Kadang kala kurasakan diriku hanya layak menjadi seorang sahabat sampai ke akhir hayatku
Aku kemungkinan dilahirkan tanpa jodoh dengan sesiapa pun...
Kemungkinan aku diciptakan untuk bersahabat..
menolong, membantu, meringankan beban seorang yang bernama sahabat...
Tetapi Ajal, Maut dan Jodoh...malahan Segala-galanya adalah di tangan Tuhan
Semuanya takdir ALLAH SWT...kita sebagai hambanya wajib untuk berserah dan bertawakal..
Aku percaya setiap apa yang berlaku pada diri ini pasti ada hikmahnya...
InsyaALLAH...:)

Comments

Popular posts from this blog

Perigi Hang Li Poh

Masjid Tanjung Kling

Peminat warna Ungu