Salam 1 Malaysia

Salam semua...dah lama saya tidak berkesempatan menulis blog saya. Al maklum la, sebelum ini sibuk dengan exam dan mencari tempat praktikal. Akhirnya, semua pun selesai. Cuma tunggu menunggu keputusan dan pergi praktikal.

Praktikal ini banyak menduga kesabaran, ketahanan dan kekuatan jiwa ku. Macam2 dugaan yang menimpa dan harus ku tempuhi, tetapi ku bernasib baik kerana mempunyai keluarga yang sentiasa memberi sokongan dan dorongan kepada diri ku.

Aku juga faham, dugaan yang diturunkan itu sebenarnya menduga diriku menjadi orang yang lebih baik dan lebih kuat. Tidak sekali-kali aku lemah walaupun kadang2 timbul rasa penyesalan dalam diriku ini. Penyesalan kepada keputusan yang telah dibuat dalam hidup. Tetapi, cepat2 aku disedarkan oleh ibuku yang paling disayangi.

Jadi pengajaran yang aku dapat di sini. Dalam apa2 masalah yang kita hadapi, keluarga adalah orang yang paling penting dan sentiasa dekat dengan kita. Keluarga juga lah yang paling memahami. Semua masalah mungkin dapat di atasi apabila kita sentiasa berdoa kepada Allah SWT dan meminta pandangan keluarga dalam menghadapinya.

K la, dah lewat dah. Esok ada perkara2 baru lagi dalam hidup yang perlu ditempuhi. Tiap2 hari pasti akan ada benda2 baru yang mesti ditempuhi. Daa.....;) Insya Allah kita pasti berjaya dalam menempuhi apa sahaja dalam hidup kita dengan berkat dari Nya...Amin...;)

Comments

Popular posts from this blog

Perigi Hang Li Poh

Masjid Tanjung Kling

Peminat warna Ungu