Bakti

Orang kata kalau kita berbakti..kita akan dapat pulangan yang sangat lumayan. :)

Hari ni saya berbakti pada ibu bapa..ya..walaupun pada mulanya ada rungutan di mulut dan di hati..tetapi akal fikiran yang matang dan rasional ini telah menyedarkan aku. Aku berdosa kerana merungut..Astaghfirullahalazhim.. :"(

Aku berbakti kerna menjadi bahu kanan dan kiri untuk ibu dan bapa ku bersandar. Keinginan untuk ibu dan bapa pergi ke kenduri kendara dan jalan-jalan tertunai akhirnya. Syukur kami pulang dengan selamat..syukur kerana aku dapat sempurnakan.

Barbaktilah pada ibu dan bapa selagi kita hidup di kandung badan..kerana bukan kerugian yang kita dapat..tetapi pahala..:)

Tunaikanlah permintaan mereka yang tidak seberapa itu..

Comments

Popular posts from this blog

Perigi Hang Li Poh

Masjid Tanjung Kling

Peminat warna Ungu